De groei van Indaad
Indaad biedt met bijna 60 medewerkers specialistische begeleiding, behandeling, dagbesteding en verblijf aan mensen met een licht verstandelijke beperking en meervoudige complexe problematiek. Vanaf 7 kantoorlocaties bedient Indaad de regio’s Amsterdam en de Zaanstreek. Het team van Indaad is divers en er wordt altijd een passende match gemaakt met de gezinnen en cliënten die begeleid worden. Omdat Indaad groeide en een professionaliseringsslag maakte, ontstond daar ook een vraag omtrent de ICT.
De beste zorg verlenen
Hoewel er een basis was op ICT-vlak, kwamen er ook steeds meer vragen. “Voordat wij met Score Utica gingen werken was het af en toe onduidelijk voor collega’s waar zij de juiste informatie en programma’s konden vinden”, zegt Eveline de Gouw, Team Coördinator bij Indaad. Als verantwoordelijke voor het team en de medewerkersreis binnen de organisatie ziet zij als geen ander wat collega’s nodig hebben om prettig te kunnen werken. Om uiteindelijk de beste zorg te kunnen verlenen is het dus noodzaak om collega’s te voorzien van een werkplek die duidelijkheid geeft.
Duidelijkheid vanaf 1 centrale plek
Als one-stop-shop op het gebied van IT en telecom implementeerde Score Utica voor Indaad de volledig nieuwe Modern Workplace op basis van Microsoft 365. Dit resulteert in een ICT-omgeving die continu up-to-date is en voorzien is van de veiligheid en snelheid die de medewerkers nodig hebben. Om vervolgens Eveline en haar collega’s écht blij te maken, is de werkplek zo ingericht dat vanuit de browser alle belangrijke programma’s, informatie en opleidingen zijn te vinden en te gebruiken. Op die manier kan elke medewerker van Indaad, of dat nu vanaf kantoor is of daarbuiten, met dezelfde programma’s en bestanden werken. Eveline zegt: “vanuit de workplace kan iedereen alle programma’s, websites en documenten benaderen en kunnen we ook nieuwsberichten sturen die iedereen ontvangt. Hieraan kunnen wij ook nieuwe programma’s toevoegen en updates in een keer centraal doorvoeren. Zo werkt iedereen altijd up-to-date en hoef je niet te zoeken naar de juiste programma’s, websites en documenten”. Zijn er vervolgens vragen over ICT, telefonie of het netwerk? Dan moet er een duidelijk aanspreekpunt zijn om snel op weg geholpen te worden.
Eerst zien, dan geloven
De oplossing is inmiddels geïmplementeerd, maar hoe koos Indaad voor de juiste partner en leverancier? “Wij hebben voor Score Utica gekozen omdat Score Utica ons de kans bood om vooraf te kijken hoe onze collega’s werkten en om vervolgens de Modern Workplace te testen met verschillende collega’s”, zegt Eveline. Door vooraf te zien hoe de oplossing bijdraagt aan blije collega’s, kon Indaad direct meedenken over de definitieve oplossing die uiteindelijk is geïmplementeerd. Daarnaast is het grote voordeel van het onderbrengen van zowel ICT, telefonie als netwerk bij één partner dat er duidelijkheid is over het aanspreekpunt. Op die manier profiteert Indaad volledig van Score Utica als one-stop-shop.
Ook profiteren van onze expertise?
Als Microsoft Solutions Partner en Strategisch Partner van KPN zorgen wij dagelijks voor de werkplek waar je blij van wordt. Mogen wij met jou meedenken over hoe jij en jouw collega's prettiger, veilig en overal kunnen werken? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking van 15 minuten!