Succesverhalen van onze klanten | Score Utica

Hoe Jungheinrich alles uit Microsoft 365 haalt

Geschreven door Score Utica | Jun 9, 2022 7:49:51 AM

Meer dan 18.000 medewerkers

In veel magazijnen kom je ze tegen: de heftrucks, palletwagens en stapelaars van Jungheinrich. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de grootste leveranciers en magazijninrichters. Het portfolio reikt van stellingen tot trucks tot en met automatisering. Met wereldwijd meer dan 18.000 medewerkers wordt al sinds de oprichting in 1953 dagelijks gewerkt aan het leveren van de beste magazijnoplossingen. Een grote operatie die vraagt om goede communicatie en gestroomlijnde processen. Als leverancier van voice & data is Score Utica een goede bekende van Jungheinrich. Toen het moederbedrijf Microsoft Teams introduceerde ter vervanging van Skype werd direct gezocht naar meer kennis over het optimaal benutten van de tool.

Meer dan een belmachine

“Wij kwamen er al heel snel achter dat Microsoft Teams veel meer omvat dan alleen maar een belmachine. Het is echt een heel platform met allemaal connecties naar OneDrive, SharePoint en uiteindelijk ook naar onze oude netwerk directory”, zegt Bart Ravelli, Director Marketing & Office Support bij Jungheinrich. Om klanten écht blij te maken met de moderne werkplek is het aanleveren en implementeren alleen niet voldoende voor Score Utica. Daarom kiezen wij er bewust voor om onze klanten maximaal te ondersteunen door middel van adoptie. Op die manier krijg je niet alleen de techniek, maar ook alle voordelen van de functionaliteiten. In veel gevallen werken wij daarin samen met Willem Veenstra van Rocketpilot. Als Microsoft-expert en adoptiespecialist is Willem de aangewezen persoon om medewerkers enthousiast te maken over de vele mogelijkheden van Microsoft Teams. Dat is ook hoe de samenwerking tussen Score Utica en Rocketpilot eruit ziet. De implementatie en optimalisatie van de werkplek wordt in veel gevallen vanuit Score Utica verzorgd en voor verdiepende trainingen, adoptie en inspiratiesessies schakelen wij Rocketpilot graag in. De case van Jungheinrich is een mooi voorbeeld hoe zij als klant de voordelen ervaren van deze samenwerking.

 

Inspiratiesessies en processen inrichten

“Na de eerste kennismaking met Willem en Rocketpilot is de conclusie getrokken dat er behoefte was aan inspiratiesessies. Alle management leden zijn meegenomen in de mogelijkheden van Microsoft Teams. Daaruit is voortgekomen dat er behoefte bij collega’s was aan een soort guideline. Uiteindelijk is er een guideline opgezet met tips & tricks zodat door alle afdelingen op eenzelfde manier wordt gewerkt. Vervolgens werden de processen ingericht en wordt Rocketpilot met Willem vaker ingeschakeld om processen verder in kaart te brengen”, aldus Bart.

Hoe ziet dit er concreet uit?

Willem: “er verandert op dit moment ontzettend veel in onze manier van werken. Dit geldt ook voor de klanten van Score Utica. Vanuit onze samenwerking help ik klanten van Score Utica met de adoptie van alle mogelijkheden die Microsoft biedt binnen de werkplek. Hiermee verhoog ik het werkplezier bij de klant en haalt de klant meer rendement uit de licenties die ze afnemen.” Maar hoe ziet dat er concreet uit? Twee voorbeelden die nu al zijn uitgerold: door slim gebruik te maken van QR-codes op apparaten en gereedschap is de drempel laag voor monteurs van Jungheinrich om incidenten te melden. Na het scannen van de code wordt het incident gemeld in Microsoft Forms en wordt dit door middel van Power Automate opgepakt en doorgestuurd. Vervolgens kunnen er ook analyses worden gemaakt met Excel. Ook binnen sales is de communicatie gestroomlijnd dankzij Microsoft Teams. In plaats van veel te mailen, werkt de gehele binnen- en buitendienst nu in Teams-kanalen. Het gevolg? Minder miscommunicatie en veel tijdbesparing. Dit zijn twee voorbeelden als onderdeel van een groter geheel. Op dit moment worden ook verdere essentiële bedrijfsprocessen geanalyseerd en geoptimaliseerd.

Een ander belangrijk onderdeel van de samenwerking is het trainingsprogramma. Dit zijn geen wollige trainingen, maar concrete tips en tricks over hoe het kantoorpersoneel direct Microsoft Teams kan gebruiken. Op die manier wordt een duidelijke basis gecreëerd van waaruit goed (samen)gewerkt kan worden.

Ook Microsoft 365 optimaal benutten?

Wij zien in de praktijk dat veel organisaties wel een licentie bezitten van bijvoorbeeld Microsoft 365, maar dat ontzettend veel handige (en cruciale) functies niet worden gebruikt. Benieuwd waar de winst zit op het gebied van Microsoft Teams, digitale veiligheid en productiviteit? Wij helpen je graag op weg met een korte kennismaking van 15 minuten! Bekijk ook eens de 5 business cases voor de Modern Workplace, waar Microsoft 365 onderdeel van uitmaakt.