Lengkeek is gespecialiseerd in schade-expertise, taxaties, waardebepaling, (risico-)inspecties en bouwkundige opnames. Met vestigingen in Rotterdam, Amsterdam, Zwolle en Eindhoven bedienen zij niet alleen de Nederlandse markt, maar zijn ze ook internationaal actief. Lengkeek is een open, toegankelijke organisatie met ruim 150 mensen in dienst.

Lengkeek is gespecialiseerd in schade-expertise, taxaties, waardebepaling, (risico-)inspecties en bouwkundige opnames. Met vestigingen in Rotterdam, Amsterdam, Zwolle en Eindhoven bedienen zij niet alleen de Nederlandse markt, maar zijn ze ook internationaal actief. Lengkeek is een open, toegankelijke organisatie met ruim 150 mensen in dienst.

De uitdaging

De verouderde telefooncentrales van Lengkeek voldeden niet meer aan de gestelde eisen. De bereikbaarheid was onvoldoende net als het inzicht in communicatie. De kosten voor het beheren van de telefooncentrales liepen op, onder meer door de verouderde toestellen. Kortom, Lengkeek was op zoek naar een nieuwe communicatie-oplossing met één telefooncentrale voor alle vier de vestigingen. De oplossing waar Lengkeek naar op zoek was zou de bereikbaarheid van Lengkeek flink moeten verbeteren. Daarnaast is de koppeling met het CRM-systeem AFAS ook belangrijk voor een optimaal klantcontact, het verhogen van de efficiëntie en automatisering van processen.

Oude toestellen bij LengkeekAfter

De oplossing

Samen met Score Utica is onderzocht welke oplossing het best bij Lengkeek past. Het Xelion platform bleek al snel vele voordelen te bieden ten opzichte van andere platformen, mede dankzij de standaard aanwezige (uitgebreide) mogelijkheden. Na een succesvolle Proof-of-Concept (PoC) is bewezen dat Xelion een goede keuze was.

Voor Lengkeek is een Xelion Private Cloud omgeving ingericht voor 4 secretariaten, 80 mobiele medewerkers, en 45 flexplek toestellen.

Via de AFAS-integratie worden alle contacten automatische gesynchroniseerd met het centrale adressenboek in Xelion welke voor iedereen beschikbaar is, ook op de smartphones van de mobiele gebruikers.

Dankzij een nummerherkenningsmechanisme in Xelion komen de bellers automatisch binnen op het dichtstbijzijnde geografisch beschikbare secretariaat wat de bereikbaarheid sterk heeft verbeterd.

De uitdaging

De verouderde telefooncentrales van Lengkeek voldeden niet meer aan de gestelde eisen. De bereikbaarheid was onvoldoende net als het inzicht in communicatie. De kosten voor het beheren van de telefooncentrales liepen op, onder meer door de verouderde toestellen. Kortom, Lengkeek was op zoek naar een nieuwe communicatie-oplossing met één telefooncentrale voor alle vier de vestigingen. De oplossing waar Lengkeek op zoek naar was zou de bereikbaarheid van Lengkeek flink moeten verbeteren. Daarnaast is de koppeling met het CRM-systeem AFAS ook belangrijk voor een optimaal klantcontact, het verhogen van de efficiëntie en automatisering van processen.

Oude toestellen bij LengkeekAfter

De oplossing

Samen met Score Utica is onderzocht welke oplossing het best bij Lengkeek past. Het Xelion platform bleek al snel vele voordelen te bieden ten opzichte van andere platformen, mede dankzij de standaard aanwezige (uitgebreide) mogelijkheden. Na een succesvolle Proof-of-Concept (PoC) is bewezen dat Xelion een goede keuze was.

Voor Lengkeek is een Xelion Private Cloud omgeving ingericht voor 4 secretariaten, 80 mobiele medewerkers, en 45 flexplek toestellen.

Via de AFAS-integratie worden alle contacten automatische gesynchroniseerd met het centrale adressenboek in Xelion welke voor iedereen beschikbaar is, ook op de smartphones van de mobiele gebruikers.

Dankzij een nummerherkenningsmechanisme in Xelion komen de bellers automatisch binnen op het dichtstbijzijnde geografisch beschikbare secretariaat wat de bereikbaarheid sterk heeft verbeterd.

Lengkeek logo white

Marcel Koogje, Hoofd ICT bij Lengkeek

“Wij zijn op zoek geweest naar een bedrijf die de oplossing die wij zochten ook in praktijk kon brengen. Vervolgens zijn wij in contact gekomen met Score Utica. Tijdens het eerste gesprek merkten we meteen dat we een klik hadden en zijn we het proces gestart. Dankzij heldere communicatie is het proces zonder problemen verlopen. We kijken met vertrouwen naar de toekomst!”

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?

Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor uw bedrijf? Laat uw gegevens achter. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.