KPN stopt per 1 september 2019 met ISDN (Integrated Services Digital Network). Wat nu? U kunt zo snel mogelijk overstappen op bellen over internet met een VoIP-telefooncentrale. Daarmee bent u verzekerd van continue bereikbaarheid en een goede beveiliging – en het scheelt nog kosten ook!

Waarom stopt KPN met ISDN ?

In de jaren negentig introduceerde KPN de ISDN-telefoonlijn. Daarmee wordt via een modem ingebeld en verbinding gelegd met internet en vervolgens wordt er per telefoontik afgerekend. Met ISDN konden we voor het eerst tegelijkertijd bellen, faxen en internetten over een vaste, digitale lijn. Met de komst van breedbandinternet verminderde de populariteit en inmiddels staan ook de tarieven van telefonie onder druk. Bovendien is Voice over IP (VoIP) veel goedkoper en veelzijdiger dan ISDN. Veel bedrijven zijn daarom al overgestapt naar VoIP. Voor KPN werd het ISDN-netwerk onderhouden relatief te duur. Daarom stoppen ze per 1 september 2019.

Wat is het alternatief voor ISDN ?

Het beste alternatief is VoIP, ook wel bellen over internet. Daarmee kunt u via de cloud bellen en heeft geen fysieke telefooncentrale meer nodig. Bij bellen via de cloud maakt u gebruik van speciale telefooncentrale software. Het werkt hetzelfde als een fysieke telefooncentrale, maar biedt veel meer functies en opties. U krijgt bijvoorbeeld inzicht in alle zakelijke belverkeer via rapportages en kunt belgroepen of CRM pop-ups met alle klantgegevens instellen. Ook kunt u bellen via een vast nummer, gratis bellen met collega’s en nog veel meer…

VoIP-telefonie biedt een flink aantal voordelen:

  • Lagere belkosten

  • Simpel overstappen

  • De telefooncentrale is altijd up-to-date

  • Handige functies en mobiele apps

  • Integratie met uw CRM-systeem

  • Flexibel en schaalbaar

Waarop moet u letten bij overstappen naar VoIP?

Overstappen naar VoIP is relatief eenvoudig. Toch is het verstandig de overstap goed voor te bereiden. Heeft u bijvoorbeeld voldoende bandbreedte? Want met VoIP-bellen gaat u veel meer data gebruiken. Zijn uw telefoontoestellen wel klaar voor bellen via de cloud? Of wilt u niet meer via vaste toestellen bellen? Kijk ook welke functies u nodig heeft en handig lijken. Denk aan belgroepen, wachtrijen en keuzemenu’s.

Kies voor een toekomstzekere oplossing

Wij helpen u graag met de overgang van ISDN naar VoIP. Met Utica’s Telefonie in de cloud heeft u een toekomstzekere oplossing die u naar wens kunt op- of afschalen. Bel ons voor een vrijblijvende afspraak.

  • Gratis overstapadvies

  • Utica regelt de overstap met uw huidige provider

  • Installatie door ervaren Utica-monteurs

  • Gratis bellen met collega’s, waar en wanneer u wil

  • Maandelijks opzegbaar

Meer informatie