Klantverhaal: Datawatt

Bij Datawatt zaten ze door een verouderde telefooncentrale even met de handen in het haar. Hoe blijf je toch 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor storingsmeldingen? “We belden onze accountmanager van Score Utica en samen kwamen we tot een mooie oplossing”, vertelt algemeen directeur Roy Gerding. “Daarmee is een last van onze schouders gevallen.”

Bewaken en monitoren op afstand

Datawatt is gespecialiseerd in het op afstand monitoren, bewaken en besturen van objecten. “Wij maken onder andere hard- en software voor waterbedrijven, de energiesector en de industrie”, legt directeur Gerding uit. “Wij monitoren bijvoorbeeld de kwaliteit, kwantiteit en druk van leidingwater. Dankzij onze systemen weten drinkwaterbedrijven of er lekkages zijn in hun leidingen en of ze drinkwater kwijtraken. Maar we bewaken bijvoorbeeld ook de noodstroomvoorziening voor een ziekenhuis in Rotterdam. Met onze technische oplossingen kunnen we eigenlijk alle belangrijke voorzieningen in Nederland op afstand bewaken en monitoren.”

Datawatt logo Score Utica

“Score Utica kent ons; we hoeven niet keer op keer uit te leggen wat we nodig hebben.”

Roy Gerding, Datawatt

Oude telefooncentrale

Als je de vitale onderdelen van de samenleving bewaakt, zoals Datawatt doet, is het belangrijk dat je altijd goed bereikbaar bent bij storingen of als er wat misgaat. “Wij hadden een probleem met onze oude telefooncentrale”, vertelt Gerding. “Met oude telefoonlijnen en sterk verouderde software. Daardoor konden we die lijnen zelf niet meer bewaken en beheren. En dat is voor ons essentieel, want onze klanten moeten ons 24 uur per dag, 7 dagen per week kunnen bereiken als er wat is.”

Vaste contactpersoon

Vanwege de oude telefooncentrale ging Datawatt op zoek naar een toekomstbestendige oplossing en een betrouwbare partner. Zo kwamen ze algauw bij Score Utica uit. “We kenden hen al omdat zij voor ons de mobiele telefonie regelden. Dus we vroegen of ze ook konden meedenken en helpen om ons telefoonsysteem operationeel en toekomstbestendig te krijgen”, zegt Gerding. “Score Utica kent ons bedrijf; we hebben een vast contactpersoon en dat scheelt. Dat praat heel makkelijk; we hoeven niet keer op keer uit te leggen wat we nodig hebben. Want zo kom je sneller tot de kern van je vraag en de basis voor je oplossing. En we merkten dat ze écht met ons wilden meedenken. Samen zijn we tot een mooie oplossing gekomen. Nu maken we gebruik van KPN vast én mobiel via Score Utica.”

Videocase

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
Datawatt logo Score Utica

Klantverhaal: Datawatt

Bij Datawatt zaten ze door een verouderde telefooncentrale even met de handen in het haar. Hoe blijf je toch 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor storingsmeldingen? “We belden onze accountmanager van Score Utica en samen kwamen we tot een mooie oplossing”, vertelt algemeen directeur Roy Gerding. “Daarmee is een last van onze schouders gevallen.”

Bewaken en monitoren op afstand

Datawatt is gespecialiseerd in het op afstand monitoren, bewaken en besturen van objecten. “Wij maken onder andere hard- en software voor waterbedrijven, de energiesector en de industrie”, legt directeur Gerding uit. “Wij monitoren bijvoorbeeld de kwaliteit, kwantiteit en druk van leidingwater. Dankzij onze systemen weten drinkwaterbedrijven of er lekkages zijn in hun leidingen en of ze drinkwater kwijtraken. Maar we bewaken bijvoorbeeld ook de noodstroomvoorziening voor een ziekenhuis in Rotterdam. Met onze technische oplossingen kunnen we eigenlijk alle belangrijke voorzieningen in Nederland op afstand bewaken en monitoren.”

Oude telefooncentrale

Als je de vitale onderdelen van de samenleving bewaakt, zoals Datawatt doet, is het belangrijk dat je altijd goed bereikbaar bent bij storingen of als er wat misgaat. “Wij hadden een probleem met onze oude telefooncentrale”, vertelt Gerding. “Met oude telefoonlijnen en sterk verouderde software. Daardoor konden we die lijnen zelf niet meer bewaken en beheren. En dat is voor ons essentieel, want onze klanten moeten ons 24 uur per dag, 7 dagen per week kunnen bereiken als er wat is.”

Vaste contactpersoon

Vanwege de oude telefooncentrale ging Datawatt op zoek naar een toekomstbestendige oplossing en een betrouwbare partner. Zo kwamen ze algauw bij Score Utica uit. “We kenden hen al omdat zij voor ons de mobiele telefonie regelden. Dus we vroegen of ze ook konden meedenken en helpen om ons telefoonsysteem operationeel en toekomstbestendig te krijgen”, zegt Gerding. “Score Utica kent ons bedrijf; we hebben een vast contactpersoon en dat scheelt. Dat praat heel makkelijk; we hoeven niet keer op keer uit te leggen wat we nodig hebben. Want zo kom je sneller tot de kern van je vraag en de basis voor je oplossing. En we merkten dat ze écht met ons wilden meedenken. Samen zijn we tot een mooie oplossing gekomen. Nu maken we gebruik van KPN vast én mobiel via Score Utica.”

“We hebben een eenvoudig systeem waarmee onze medewerkers 24/7 bereikbaar zijn én op een manier die past bij onze klantgerichte organisatie.”

Roy Gerding, Datawatt

“We hebben een eenvoudig systeem waarmee onze medewerkers 24/7 bereikbaar zijn én op een manier die past bij onze klantgerichte organisatie.”

Roy Gerding, Datawatt

24/7 bereikbaar dankzij eenvoudig systeem

“We wilden niet meer één telefoon laten rouleren om 24/7 bereikbaar te zijn”, zegt de Datawatt-directeur. “We zijn een klantgerichte organisatie en willen ook flexibiliteit bieden voor onze medewerkers. We wilden ​daarom ook ​dat ons team zelf, via een centraal systeem, de lijn k​an​ doorschakelen. Dat is nu gelukt. We hebben een betrouwbare oplossing waarbij onze medewerkers – en dus onze storingsdienst – op hun eigen manier altijd bereikbaar zijn. En het werkt heel eenvoudig, via de app. Daarmee is een last van onze schouders af. We hoeven het niet meer zelf continu te regelen en er is altijd iemand ingeschakeld die de telefoon opneemt. Daarom zou ik Score Utica zeker aanbevelen: we hebben een eenvoudig systeem waarmee onze medewerkers 24/7 bereikbaar zijn op de manier die zij willen. Ideaal!”

24/7 bereikbaar dankzij eenvoudig systeem

“We wilden niet meer één telefoon laten rouleren om 24/7 bereikbaar te zijn”, zegt de Datawatt-directeur. “We zijn een klantgerichte organisatie en willen ook flexibiliteit bieden voor onze medewerkers. We wilden ​daarom ook ​dat ons team zelf, via een centraal systeem, de lijn k​an​ doorschakelen. Dat is nu gelukt.​ We hebben een betrouwbare oplossing waarbij onze medewerkers – en dus onze storingsdienst – op hun eigen manier altijd bereikbaar zijn. En het werkt heel eenvoudig, via de app. Daarmee is een last van onze schouders af. We hoeven het niet meer zelf continu te regelen en er is altijd iemand ingeschakeld die de telefoon opneemt. Daarom zou ik Score Utica zeker aanbevelen: we hebben een eenvoudig systeem waarmee onze medewerkers 24/7 bereikbaar zijn op de manier die zij willen. Ideaal!”

Bekijk de videocase

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept