“Digitale marketing richtte zich lang op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Ineens staan merken bovenaan de agenda van CMO’s”, zegt Ingmar. Een merk blijft toch, zonder goede uitleg, een abstract fenomeen. Wanneer is een merk sterk en hoe verhoudt een merk zich tot de resultaten van een bedrijf? Ingmar adviseerde vanuit zijn bedrijf Mountview bedrijven als Heineken, Campina, ABN AMRO en het Rode Kruis. Daarnaast schreef hij het boek Digitaal Sterk Merk waarin hij al deze vragen vanuit zijn praktijkervaring beantwoordt.
‘Merkbouwen’ klinkt al snel als een marketingfeestje, maar dat is natuurlijk niet waar De Werkverbeteraars uitsluitend over gaat. Juist daarom stellen we aan Ingmar de vraag: stel dat je een sterk merk hebt en je hebt alle adviezen uit zijn boek opgevolgd, wat merkt de administratiemedewerker of de salescollega daar dan van? Is een sterk merk voor iedereen in de organisatie relevant en spelen ook niet-marketeers een rol in het bouwen van een sterk merk?
We krijgen een uniek inkijkje in de visie van merkstrateeg Ingmar de Lange en wat dit concreet voor jou betekent. Verder in deze aflevering:
Je krijgt weer een aflevering met een werkverbeteraar pur sang voor de kiezen. Eentje die je niet mag missen dus! Luister deze aflevering via jouw favoriete podcastkanaal, zoals Spotify of Apple Podcasts!