KPN is een toonaangevende speler op het gebied van telecom en connectiviteit en het wint de nodige prijzen als het gaat om het netwerk. Toch is er nog wat uit te leggen als het gaat over KPN in de zakelijke markt en het gekozen distributiemodel richting het mkb. Waarom kiest KPN bijvoorbeeld voor de inzet van business partners? Wat zijn daarvan de voordelen voor de ondernemer in het mkb? En hoe onderscheidt KPN zich in een markt met enorm veel concurrentie en een flinke toename aan technologische ontwikkelingen? Camiel legt in deze aflevering uit hoe KPN daar zelf naar kijkt en wat zij terugkrijgen vanuit de markt.
“Technologische ontwikkelingen gaan deze eeuw 20.000 keer sneller dan in de vorige eeuw. Hoe gaan wij daar als bedrijf mee om?”
"Als je een glasvezelverbinding hebt, dan ben je voor de komende 20-30 jaar wel oké", zegt Camiel in dit gesprek. Oftewel, wat doet dat met de focus voor de korte en lange termijn van KPN? Camiel legt uit dat er al een aantal jaar een shift gaande is binnen de organisatie. Daarbij kijkt KPN niet alleen meer naar telecom en connectiviteit, maar naar alles wat ervoor nodig is om de ondernemer te faciliteren in digitalisering. Niet omdat digitalisering een doel op zich is, maar omdat dit een voorwaarde is om te kunnen slagen als bedrijf.
Je krijgt een uniek kijkje in de keuzes die KPN maakt voor de zakelijke markt en de visie van KPN op zaken als cyber security, het netwerk en de positie die KPN inneemt over bijvoorbeeld service en prijs. De volgende vragen worden beantwoord:
Benieuwd naar het gesprek tussen Camiel Janssen en Score Utica host Lennart Boele in De Werkverbeteraars? Luister direct de aflevering in jouw favoriete podcast-app, zoals Spotify of Apple Podcasts.